Ето го: Това е най-мощното BMW M5 в историята

„Петицата“ идва с V8 и електромотор за системни 727 к.с. и 1000 Нм, но и с гигантско тегло, над 2,5 тона

BMW M5

BMW

М алко са автомобилите, които предизвикват подобни вълнения сред автомобилните ентусиасти по света. BMW M5 определено е един от тях. След напрегнато очакване и въпроси, свързани с бъдещето на V-осмака под предния капак, вече имаме отговор на всички въпроси: да, М5 продължава да залага на V8, но за пръв път в историята си той работи заедно с електромотор и батерия, т.е. това е първият плъг-ин хибриден V8. При това говорим за най-мощното BMW M5 в историята. Но и най-тежкият в историята.

Както се и очакваше, под агресивните външни панели имаме ДНК от ХМ, системата M HYBRID в М5 се състои от 4,4-литров V8 и електромотор, вграден в 8-степенната трансмисия M Steptronic. Мощността на двигателя с вътрешно горене е 585 к.с. и 750 Нм. Максималната мощност на електромотора е 145 kW.

Комбинацията между двигателя и електромотора следва принципа, който се използва и при състезателния автомобили от надпреварите за издръжливост BMW M Hybrid V8.

BMW

Максималната системна мощност е 727 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент! Максималната скорост серийно е ограничена до 250 км/ч, но то стига до 305 км/ч с опционалния M Driver’s Package.

Максималната скорост в чисто електрически режим е до 140 км/ч. Разположената ниско в дъното на автомобила високоволтова батерия с използваем енергиен капацитет от 18,6 kWh позволява пробег на ток до 69 км.

BMW

Мощността на двата двигателя се предава към пътя чрез M xDrive, която подава преимуществено въртящ момент само към задните колела в режим 4WD Sport. Освен това на разположение е и режимът 2WD. Активният М диференциал с електронно управление на задната ос прехвърля нютон метрите между двете задни колела, за да се постигне допълнителна динамика при спортно шофиране.

BMW

Серийното оборудване включва и Адаптивно М окачване с амортисьори с електронно управление и Интегрално активно кормилно управление, което позволява завиване на задните колела с до 1,5°. Предната и задната следи са увеличени спрямо стандартния модел.

Както серийната M Compound спирачна система, така и опционалната M Carbon керамична спирачна система е комбинирана с интегрална спирачна система, което позволява реализирането на две характеристики на усещането на спирачния педал.

BMW

Едно натискане на бутона DSC активира M Dynamic Mode, като има опция и за цялостно деактивиране на контрола на стабилността. Друг бутон служи за избор на M Mode. При преминаването от базовата настройка ROAD в режим M SPORT намесите на асистиращите системи и показваното съдържание на информационния дисплей се ограничават до основните функции за спортно шофиране. В съчетание с M Drive Professional на разположение е и допълнителният режим TRACK. Този пакет дава и режими DYNAMIC и DYNAMIC PLUS, при които задвижването и охладителната система се подготвят предварително за постоянна респективно кратковременно максимална мощност при спортно шофиране, например на състезателна писта.

BMW BMW M5